Toimitusehdot

M I J O H O M E n verkkokaupan toimitusehdot sekä sopimusehdot

1.9.2022

YLEISTÄ

Mijohome.fi toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Design Ninjas Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä toimitus – ja sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Nämä toimitusehdot ja sopimusehdot koskevat M I J O H O M E n verkkokauppaa, jonka toiminnasta vastaa Design Ninjas Oy, Heikkiläntie 7, 00210 Helsinki, Y-tunnus: 3200182-5.

Käyttämällä M I J O H O M E n verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Design Ninjas Oy:llä on oikeus muuttaa toimitus- ja sopimusehtojaan mijohome.fi -verkkokaupan sivuilla ilman ennakkovaroitusta. Tutustu aina kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

M I J O H O M E n verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan toimitus – ja sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat yhteystiedot: nimi, puhelinnumero, osoite ja mahdollisesti sähköpostiosoite (yritysasiakkaat ed. mainittujen lisäksi y-tunnus ja mahdollisesti laskutusosoite) kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi ja yritystäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. 

Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla ainoastaan yhdet tunnukset. M I J O H O M E ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

Henkilötietosi tallennetaan M I J O H O M E n ylläpitämään asiakasrekisteriin. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Tietosuojaselosteesta.

VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Voit tilata tuotteita joko rekisteröidyttyäsi verkkokaupan asiakkaaksi tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä, tällöin toimitusta koskevat tiedot täytetään tilauksen lopuksi. Rekisteröityminen nopeuttaa tilauksen tekemistä. Palatessasi verkkosivuille asiakkaaksi rekisteröityneenä käyttäjänä, sinun ei tarvitse täyttää osoitetietoja jokaisen tilauksen yhteydessä uudelleen.

Sinun tulee antaa rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Hyväksyt tilauksen painamalla Lähetä tilaus-painiketta tilausvaiheessa. Tämän jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä

M I J O H O M E n asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]

Lähetämme sinulle tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilausvahvistus on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten, sillä emme pakkaa erillistä lähetyslistaa tilaukseen mukaan.

MAKSUTAVAT

Hyväksyttyjä maksutapoja mijohome.fi -verkkokaupassa ovat mobiilimaksut (MobilePay, Pivo ja Siirto.), verkkopankkimaksut, korttimaksut (MasterCard, Visa, VisaElectron ja American Express) sekä lasku ja osamaksu.

ALENNUSKOODIT eli ALEKOODIT

Alekoodit ovat kertakäyttöisiä. Alekoodi ei ole voimassa enää uuden tilauksen yhteydessä, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai siitä palautettaisiin tuotteita. Alekoodia ei voi yhdistää, ja yhtä tilausta kohden voi lunastaa vain yhden alekoodin. Alekoodeihin voi liittyä erilaisia rajoituksia, kuten voimassaolon rajoituksia tai niiden soveltumista vain tiettyihin tuotteisiin tai tuotealueisiin. Voit lunastaa alekoodin vain ennen tilauksen lähettämistä. Alekoodin oikeuttavaa alennusta ei hyvitetä tilaukseen jälkikäteen.

TILAUSRAJOITUKSET

Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.

TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Tilatut tuotteet toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen. Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä. Valitse kassalla haluamasi toimitustapa (nouto pakettiautomaatista 6,90€, nouto Postista 6,90€, Postin kotiinkuljetus 12,90€).

Voit halutessasi syöttää kassalla tilauksellesi eri toimitusosoitteen, jos haluat esimerkiksi tilata lahjan lähetettäväksi suoraan lahjan saajalle. Mainitse kassan kommenttikentässä, että kyseessä on lahja, niin jätämme tilausvahvistuksen hintatietoineen pois lähetyksestä. Voit lisätä kommenttikenttään myös viestin lahjan saajalle.

Mikäli valitset kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero, johon Posti voi ottaa yhteyttä sopiakseen kotiinkuljetuksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–14. 

Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

TUOTTEEN TOIMITTAMINEN

Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi. Kun tuotetta löytyy varastosta, on arvioitu toimitusaika 2–5 arkipäivää. Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena ja saat siitä ilmoituksen sähköpostiisi. Olemme yhteydessä sinuun, kun tilaus on noudettavissa tai kotiinkuljetuksen ajankohta sovittavissa.

PALAUTUSOIKEUS

M I J O H O M E lle on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Mikäli tuote ei vastaa odotuksiasi, sinulla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus (peruuttamisoikeuden käyttäminen). Huomioi kuitenkin, että voit palauttaa tuotteen vain, mikäli tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja mikäli kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella. Tuotteen alkuperäisessä myyntipakkauksessa ei saa olla vaurioita ja sen tulee olla siisti. Tilaamasi tuote/tuotteet on syytä palauttaa viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

PALAUTUSOHJEET

Tee ilmoitus palautuksesta M I J O H O M E lle sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Sähköposti-ilmoituksen tulee sisältää seuraavat tiedot:

– Tilaajan nimi

– Tilaajan osoite

– Tieto palautettavasta tuotteesta/palautettavista tuotteista

– Mahdolliset lisätiedot esim. viallisesta/väärästä tuotteesta

– Tilaajan IBAN-tilinumero, mikäli haluat palautuksen tilisiirtona, etkä Paytrailin kautta.

Kun olemme vastaanottaneet sähköpostisi koskien palautusta, saat sähköpostiisi Postin Helposti-koodin, jolla voit palauttaa tuotteen/tuotteet Postiin.

Pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksen aikana.

Vie tuote/tuotteet Postiin ja ilmoita kyseessä olevan asiakaspalautus ja kerro postin virkailijalle lähettämämme helposti-koodi. Postista saamasi kuitti kannattaa säilyttää tositteena palautuksestasi. 

Kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen ja jos se on siinä kunnossa, kuin edellä on mainittu, palautamme tuotteesta rahat takaisin tilillesi, lukuun ottamatta postikuluja. Huom! Emme palauta tilauksen yhteydessä maksettuja lähetyskuluja. Mikäli toimitus oli sinulle ilmainen, vähennämme takaisinmaksusta lähetyskulun 6,90€.

Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei täytä palautusehtoja. Noutamatta jätetystä ja meille palautuneesta tilauksesta perimme 11,90€. Mikäli haluat, että noutamaton ja yritykselle palautunut tilaus lähetetään sinulle uudelleen, perimme palautuksesta ja uudelleen lähettämisestä aiheutuneet kulut 15,60€ (sis. alv24%).

TUOTTEEN VAIHTAMINEN

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus yllä olevien palautusohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus osoitteessa mijohome.fi.

VIRHEELLINEN/VIALLINEN TUOTE

Pahoittelut mikäli olet vastaanottanut virheellisen tai viallisen tuotteen. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Korvaamme virheellisen tuotteen mahdollisuuksien mukaan uudella virheettömällä tuotteella, vaihdamme sen toiseen tuotteeseen tai halutessasi palautamme ostoksen hinnan. 

Voit palauttaa virheellisen tai viallisen tuotteen palautusohjeiden mukaisesti. Lisää kuitenkin palautuslomakkeen Lisätiedot – kohtaan onko kyseessä virheellinen/viallinen tuote ja miten se ilmenee sekä haluatko vaihtaa/palauttaa tuotteen. Kun kyseessä on viallinen tai virheellinen tuote, M I J O H O M E vastaa uuden vastaavan tuotteen lähetyskuluista. 

  • Palautuksen voi tehdä Postiin.

MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN

M I J O H O M E palauttaa maksusuorituksesi 7 arkipäivän kuluessa palautus-/peruuttamisilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli tilaus on ylittänyt tilatessa ilmaiseen toimitukseen oikeuttavan summan, toimituskulut veloitetaan, mikäli tilaus ei palautuksen jälkeen täytä tätä ehtoa.

Emme palauta kotiinkuljetuksesta perittyä lisämaksua.

Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Jos olet maksanut tilauksesi verkkomaksuna, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä tärkeää, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi.

ASIAKASVIESTINTÄ

M I J O H O M E lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sähköpostiin markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä. Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat sen etukäteen nimenomaisesti hyväksyneet. 

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen M I J O H O M E n verkkokaupasta. Asiakaspalveluun ja tilauksiin liittyviä sähköpostiviestejä lähetetään myös siinä tapauksessa, vaikket olisi erikseen sallinut sähköistä suoramarkkinointia. Hyväksymällä M I J O H O M E n verkkokaupan toimitus – ja sopimusehdot ja tilaamalla mijohome.fi-verkkokaupasta, hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.

Voit tehdä muutospyyntöilmoituksen markkinointilupiin sähköpostilla M I J O H O M E n asiakaspalveluun osoitteeseen [email protected]

ERIMIELISYYSTILANTEET

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Kuluttajan suositellaan olevan ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi) ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

M I J O H O M E ei korvaa asiamieskuluja, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

HINNASTO JA SELVÄT HINTAVIRHEET

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, 14%, 0% (lahjakortti), mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu.

Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.

M I J O H O M E pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan sitä, että tuotteen hinta verkkokaupassa on hinnoiteltu selvästi tavanomaista hintatasoa poikkeavasti niin, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan hintavirhe. Esimerkiksi niin, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

M I J O H O M E pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. M I J O H O M E haluaa näin varmistaa, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. M I J O H O M E on asiakkaaseen yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. 

YLIVOIMAINEN ESTE

M I J O H O M E ei vastaa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevista ylivoimaisista muutoksista, viivästyksistä tai esteistä, joita se ei ole voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. 

Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. sähkökatkot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, häiriöt postin kulussa ja maantieliikenteessä, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot tai työtaistelutoimenpiteet. M I J O H O M E lla sekä asiakkaalla on oikeus kaupan purkuun ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia, mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden. 

Lue toimitusehdot huolella ennen tilausta. Kiitos!

Ostoskori
There are no products in the cart!
Jatka ostoksia
0